Spisa veganskt

Denna blogg är inaktiv sedan en tid tillbaka. Jag låter den ligga uppe för receptens skull, men räkna inte med några uppdateringar.

01 mars 2006

Shoppingdags

jag trotsar febern och beger mig iväg till coop extra i stuvsta för att handla mat. står säkert i tjugo minuter vid hyllan med saltå kvarns produkter och bara njuter av att titta på de snygga förpackningarna och alla krav-märken (jag är extremekologist) . till slut lyckas jag ändå bestämma mig för vad jag behöver och inhandlar följande:

1/2 kg bananer
1 kg apelsiner
1 kg äpplen
1 korg kiwi
1 burk syrade morötter
1 påse kruskakli
1 pkt oskalade sesamfrön
1 pkt gröna linser
1 påse vetegroddar
1 flaska sirap
1 påse russin
5 pkt sesamkakor
1 påse sötmandel
örtsalt

...till ett sammanlagt pris av 203 kronor. tilläggas bör att apelsinerna, äpplena och kiwin inte var ekologiska eftersom jag föll för extrapriserna (4:90/kg för äpplen och apelsiner, 10:- för korgen med kiwi). inte heller vetegroddarna, eftersom jag inte hittade några ekologiska sådana. däremot allt annat! helt klart en trevlig och sympatisk matkasse, som jag förhoppningsvis ska kunna laga något riktigt gott av imorgon.