Spisa veganskt

Denna blogg är inaktiv sedan en tid tillbaka. Jag låter den ligga uppe för receptens skull, men räkna inte med några uppdateringar.

01 mars 2006

Sojabönsröra

eftersom jag ligger hemma med 39 graders feber och inte direkt har någonting ätbart i kylen blev dagens frukost en slags kall välling på krossade linfrön och vatten, samt lite rårivna morötter. inte det nyttigaste alternativet kanske, men vad gör en inte när det är fastetider.
lunchen blev desto spexigare. igår var jag förutseende nog att lägga sojabönor i blöt, och idag hade de svällt upp och såg riktigt fina ut. jag mixade dem med rårivna morötter till en ganska jämn smet och tillsatte citronpeppar och nån örtblandning som fanns hemma. därefter hackade jag gurka och tomat och blandade ner. en riktigt trevlig lunchröra!